thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Flower boy next door.

Publicerad 2013-03-22 16:43:07 i K-drama.,

God kväll! :) 

Klockan passerade tolv för ett tag sedan och jag borde väl gå och sova nu men jag måste berätta för er om dramat jag precis har kollat färdigt på. Jag har ju varit inne i en anime och manga period och har faktiskt inte kollat på ett enda drama på över två veckor, men nu tog jag mig i kragen och avslutade ett som nästan var helt färdigt, Flower Boy Next Door.
 
En romatiskt komedi som handlar om en tjej vid namn Go Dok Mi som har stängt in sig i sin lägenhet för att fly undan sina mörka minnen. Hon har en liten crush på mannen som bor i huset bredvid och har en vana att stå och kika in i hans lägenhet när hon en dag blir påkommen av Enrique Geum... 
 
Jag tycker den handlingen får räcka, det är lätt att det blir spoilers om jag fortsätter. Men ni kan ju tänka er, vad skulle ni göra om ni var i Go Dok Mi's situation, i Enrique's situation?
 
Dramat är lite segt i början, men tar man sig igenom de första avsnitten så är man helt fast i underbart söt Enrique är och sedan ska vi ju inte glömma att han inte är den enda grannen som ser bra ut. Skådespelarna gör det bra och jag måste bara älska att det faktiskt är en japanskt skådespelare också. Självklart spelar han en kille som kommer från Japan, men han pratar väldigt bra koreanska ändå. 
 
Kolla in det här dramat om du vill skratta men samtidigt ha lite djup i det. Dom flesta av karaktärerna har rätt mörka och tråkiga bakgrunder innan dom lär känna varandra. 
 
Nu tänker då jag gå och sova och ladda upp mina batterier för imorgon då det är både zumba och rytmos som gäller på gymmet. God natt!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela