thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Samurai Deeper Kyo.

Publicerad 2013-02-17 12:59:00 i Manga/Anime.,

Hej! :)

Är som sagt inne i en period med mycket manga och anime och den senaste anime serien jag kikat färdigt på är Samurai Deeper Kyo. Det finns även en manga med samma namn.
 
 
Samurai Deeper Kyo utspelar sig under Edo-perioden (1603-1868) i Japan och följer DemonÖga Kyo, en fruktad samurai som söker efter sin riktiga kropp efter att hans själ har blivit fast i hans rivals kropp, Mibu Kyoshiro. På sin resa får Kyo sällskap av prisjägaren Shiina Yuya, arvtagaren till Tokugawa shogunate Benitora och Sanada Yukimura, en rival till Tokugawa.
 
Jag läste mangan för flera år sedan och fastnade för den direkt. Tog mig inte många dagar att ta mig igen alla böckerna. Dock så imponerar inte animen lika mycket, rätt långtråkig och inte så mycket som händer. Så jag rekommenderar att läsa mangan men animen kan man hoppa över.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela