thewindblows

Med en kärlek för Asien!

To the beautiful you.

Publicerad 2012-10-07 13:31:00 i K-drama.,

Hej!

Igår fick jag äntligen se slutet på det korenaska dramat To the beautiful you. Jag har följt det vecka för vecka och det blev bara mer spännande. Och vilket slut! :)
 
 
Goo Jae Hee, en koreansk tjej som bott det mesta av hennes liv i USA. En dag ser hon en friidrottstävling på TV och blir intresserad av en av höjdhopparna, Kang Tae Joon. Han blir hennes idol och till slut byter hon till och med skola till Tae Joon's skola i Korea efter att han varit med om en olycka som skulle kunna ta död på hans karriär. Det är dock ett problem, Tae Joon går på en skola för bara killar och Jae Hee klär ut sig till kille för att kunna gå på skolan...

Först måste jag väl nämna att det är en remake på ett japanskt drama, Hana Kimi. Ett av mina absoluta favoritdraman, alla kategorier. Så det var ju mer än självklart att jag var tvungen att kolla in det koreanska också. Och inte gjorde det mig besviken! Dock så irriterade tjejen mig väldigt mycket i början, men när hon kom in i rollen så blev det genast mycket bättre. Ett stort plus är Choi MinHo, skådespelaren som spelare Kang Tae Joon. En av de snyggaste killar jag vet. Det här var dock hans första drama och jag var lite tveksam till om han skulle klara det (han är med i gruppen Shinee som rappare) men har gör det superbra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela