thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Dream High 2

Publicerad 2012-05-27 08:39:12 i K-drama.,

Hej! :)


Jag har äntligen sett färdigt på Dream High 2. Jag har velat se det jättelänge men inte riktigt haft tid. Men nu tog det mig bara en vecka och så var det slut. Kan ju säga att det var superbra!

 

Dream High 2 är andra säsongen på Dream High men det är nya karaktärer, alla förutom en lärare på skolan.

 

I den här säsongen har Kirin Arts High School tappat all glans från några år tillbaka, när den första säsongen utspelade sig. Det är till och med hot om att skolan måste stängas. Skolan blir övertagen av OZ Entrertainment Agency som flyttar sina egna stjärnor dit. Genast blir det tävling mellan de nya studenterna och de som redan går på skolan.

 

Jag vill inte skriva för mycket om handlingen då det förstör lite av spänningen. Jag kan ju säga att jag var fast efter det första avsnittet och vill bara se mer. Jag gillar alla karaktärer, dom är nödvändiga för att göra historian så bra som möjligt. Även om det finns doms om bara är där för att förstöra. Jag blev dock lite besviken på slutet, men har upptäckt att jag blir det av ganska många draman jag ser. Dom slutar för det mesta inte alls som jag vill.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela