thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Ny vecka, nya tag.

Publicerad 2012-03-26 12:55:45 i Allmänt.,

God kväll! :)

Ny vecka, nya tag.
Jag har verkligen tagit det lugnt i helgen och inte gjort något som inte behövdes göras.

Lördag var det mycket fix med lägenheten. Skrev kontraktet, fixade internet och köpte tvättmaskin och kylskåp. Här i Japan finns det inte kylskåp i lägenheten utan det måste du köpa själv. Tvättmasking finns inte heller i källaren som vi är vana med i Sverige. Så antigen köper du en själv eller så får du går till en "tvättomat". Men det har jag ingen lust med så jag köpte en tvättmaskin också. Båda två på en secondhand shop för under 2000 kr samanlagt. Lagomt pris tycker jag. Efteråt åkte jag och Aimee in till Tenjin och kikade runt lite på priser på köksutrustning och sånt innan vi mötte upp Lyda och Rae för lite middag. Vi åkte till en izakaya i Tojinmachi som Aimee's roommate äger. Hade en riktigt trevlig lördag kväll och kom inte hem alldeles för sent, var hemma strax efter tolv.

Söndag blev det att kliva upp tidigt igen. Klockan elva skulle Aimee och jag vara på secondhand shoppen igen och betala våra saker, vi hade ju inte tillräckligt med pengar på oss på lördagen. Efter det passade vi på att ta en promenad runt området där vi kommer bo i ett år eller mer. Hittade ett stort köpcentra så passade på att kolla lite där också. Efter det så åkte jag hem bara och tog det lugnt. Laddade batterierna för denna vecka. Kan behövas, har en hel del som ska göras.

Idag fick jag tillbaka resultatet från testet vi gjorde i fredags. 75% fick jag vilket betyder att jag fick stanna kvar i min klass och inte hoppa ner en. Alla i klassen fick vara kvar. Så himla skönt! Nu är det även bara en vecka kvar på Genki JACS, den första skolan. Kommer kännas lite konstigt att inte gå dit nå mer. Först blir det en och en halv veckas lov och sen börjar jag min nya skola. Så konstigt!

I brist på annan bild, jag idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela