thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Queen InHyun's man

Publicerad 2012-06-11 09:05:49 i K-drama.,

Hej! :)

Då jag inte hade något bättre för mig i helgen har jag tillbringat den med att kolla på drama. Närmare bestämt, Queen InHyun's Man.



Kim Boong Do är en välutbildad man som spelar stor roll för att åter sätta Queen In Hyun på tronen då hon blivit avsatt pga Jang heebin's förräderi. Kim Boong Do hamnar av en slump 300 år framåt i tiden, i nutida Seoul. Där möter han Choi Hee Jin, en rätt okänd skådespelare som ska spela Queen In Hyun i ett tvdrama.

Ett avsnitt och jag var fast! Jag hade nästan inga förväntningar alls på det här dramat och blev glatt överraskad. Jag trodde dock att det mesta skulle utspela sig i nutida Seoul och ytterst lite i dåtida Seoul. Men där hade jag fel, det var ungefär hälften hälften. Det gör absolut ingenting och man bli verkligen indragen i historian. Jag blev även lite förvånad över slutet, jag älskar det! För det mesta är jag besviken på sluten på draman jag tittar på men här fick jag fel. Helt klart värt att spendera en helg med att titta på :)

Helt klart 5/5!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela