thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Love rain

Publicerad 2012-06-09 12:24:36 i K-drama.,

God kväll! :)

Det är några dagar sedan jag kollade färdigt på Love Rain. Så det är väl hög tid att skriva om det också.



På 70-talet möttes Kim Yoon Hee och Seo In Ha. Dom blir genast kära. Men det går inte som de vill och ganska snart måste de skiljas åt. 2012 möts Jung Ha Na, Kim Yoon Hees dotter, och Seo Joon, Seo In Has son. Kommer dom att lyckas vara tillsammans eller kommer dom gå samma öde till mötes som sina föräldrar?

Jag hade väldigt höga förväntningar för det här dramat. Var väldigt mycket prat om det innan. Men jag blev faktiskt besviken. De första fyra avsnitten som utspelar sig på 1970-talet var nästan en plåga att ta sig igenom, segt och tråkigt. Det blev lite bättre när man äntligen kom in i nutiden. Det blev lite mer humor och lite mer fart i det hela. Men trots det kunde det inte leva upp till mina förväntningar alls. Jag hade hoppats på mer.

Av mig får det här dramat bara 3/5. Hade nog varit ännu lägre om det inte vore för skådespelarna som faktiskt gjorde ett bra jobb.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela