thewindblows

Med en kärlek för Asien!

It's not me.

Publicerad 2012-07-29 03:12:51 i Koreansk musik.,

God morgon! :)

Vad hände med min uppdatering? Tog den också sommarlov, precis som mig? Jag tror nästan det. Men nu ska det ändras. Dags att sluta vara lite sommarlat.
 
Jag tycker det är otroligt roligt att dessa killar äntligen är tillbaka. Dom har inte släppt något material alls på över ett år, vilket är väldigt lång tid i k-popvärlden. Men som jag har väntat, och äntligen är dom tillbaka. Jag gillar deras nya sound också, har inte hört mycket inom k-popen som låter likadant.
 
Beast - It's not me / Beautiful night
 

Kommentarer

Postat av: madabouttea.se

Publicerad 2012-07-29 18:37:42

Ibland behöver man lite ledigt! :) Du kan inte tipsa mig om lite bra band som jag kan börja lyssna på? ^-^ Har inte hört så mycket inom just K-pop då jag nog har varit lite för feg helt enkelt för att lyssna på det hehe

Svar: Eller hur! Tur jag har hela tre veckor kvar på mitt lov :) Min absoluta favoritgrupp är Big Bang. Så ta och lyssna in dom. Sen lägger jag ju ut massor av band här i bloggen, så enklaste är nog att lyssna på det jag lägger ut. För tillfället är jag dock väldigt kär i grupperna B.A.P, Nu'est och Beast. Kolla in dom också :)
Anna Gavlén

Postat av: madabouttea.se

Publicerad 2012-07-30 07:39:09

Ja det är skönt att vara ledig, dock kunde vi haft lite bättre väder här haha men men skönt att vara ledig ändå ^-^ Okej jag ska kolla in de banden och kolla runt på all musik du lagt upp här på bloggen :D

Svar: Jag önskar jag hade lite närmare till stranden än vad jag har, tar mig ca 40 min med cykel dit. Under den tiden är man stekt när det är 30 grader ute ;P
Gör det. Du kommer inte bli besviken på k-popen. Du kommer bli fast ;)

IKEA är underbart. Och det är perfekt för mig som längtar hem lite nu. Efter allt som händer på sommarn i Sverige. Kan man då få något mera svenskt än IKEA? :P
Anna Gavlén

Postat av: madabouttea.se

Publicerad 2012-07-30 10:27:53

Förstår att du vill ha stranden nämre(>-<)jag hade nog själv typ dött om jag hade cyklat i sån värme haha Okej jag ska ta och lyssna en massa då hehe har lyssnat på något sådant innan men det är ju som med all musik man måste verkligen sätta sig ner och lyssna ordentligt innan man fastnar ^-^ Ne jag tror inte man kan få något som är mer svenskt än Ikea haha

Svar: Jag typ dör efter två steg utanför dörren, men jag antar att jag bara måste stå ut :P
Ge det åtminstonde en chans. Jag var också lite emot det i början men nu är k-pop (och självklart j-pop, j-rock) nästan det enda som spelas i min lägenhet. Finns massor utan olika stilar inom det så du hittar nog något som passar dig också :)
Anna Gavlén

Postat av: madabouttea.se

Publicerad 2012-07-31 07:24:32

Kan förstå det, vi har haft lite konstigt väder här. Regn och 24 grader varmt och extremt kvavt. man vet aldrig hur man ska klä sig när man går ut pga att vädret skiftar så mycket (>_<) Ja jag ska lyssna hehe tror nog att något rockigt kommer passa mig mest eftersom jag lyssnar mest på sån musik i vanliga fall hehe men som sagt jag har fasnat för några låtar innan så jag lär göra det igen ^-^

Svar: Det finns en del grupper som gör lite mer "bad-boy" musik eller vad man nu ska kalla det. Jag gillar det bäst för tillfället. Jag är inte så mycket för grupperna som sjunger massa smörpop :P
Anna Gavlén

Postat av: madabouttea.se

Publicerad 2012-07-31 16:44:33

Okej, kan du kanske tipsa mig om någon sån grupp? ^_^ Jag eller inte heller så mycket för sån där smöpop :P hehe

Btw, fick du mitt senaste mejl? ^_^

Svar: B.A.P, Nu'est och Block B är lite bättre än alla andra, och självklart Big Bang som jag nämnt tidigare :)
Jag har inte fått något mejl efter den 25:e.
Anna Gavlén

Postat av: madabouttea.se

Publicerad 2012-08-01 07:42:18

Okej tack för tipsen! :D

Hmm konstigt :S Iaf skrev jag ett mejl angående tidningarna. Har du hittat nån prisinfo på egg och deco deco? ^-^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela