thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Update!

Publicerad 2012-01-08 07:48:06 i Allmänt.,

Konnichiwa! :)

Nu tar jag mig äntligen ork till att skriva lite här. Känns som om det har blivit lite bortglömt, men det hade jag ju redan varnat för. Nu har jag kommit iordning här borta i Japan och börjar få koll på hur saker fungerar här så nu kommer det förhoppningsvis bli bättre på uppdateringsfronten också.

Sen jag skrev sist har det hänt en del. Men jag tar och berättar om de stora grejerna bara.

Det var nyårsafton som spenderades med min norska granne Kamilla, hennes lillasyster Kristin och en tjej från skolan, Leti. Vi åt middag på Hard Rock Café Fukuoka, sen åkte vi in till Tenjin igen och hämnade på en supermysig bar av nå slag och till sist hamnade vi på ett dansställe där vi var ända till fyra halv fem på natten. En trevlig kväll med trevligt sällskap, jag har absolut haft sämre nyårsaftonar.

Då jag glömde kameran hemma är detta de enda bra bilderna med mobilkameran. Supergoda drinkar på den lilla mysiga baren. Kiwidrink och ananasdrink.


Efter nyårsafton var det några dagar som bara var. Jag gjorde ingenting. Men den 3:e var det dags för första dagen i skolan och det innebar en skolresa till Takachiho Gorge och Amano-Iwato Shrine. Vi var borta hela dagen och det var faktiskt riktigt intressant. Lärde känna en hel del nya människor från skolan.

Takachiho Gorge. Så fint!


Amano-Iwato Shrine.


På onsdagen var det dags för skola igen men eftersom det varit nyår så var det lite speciella saker vi gjorde. Bland annat fick vi testa på att skriva Kanji med pensel, hur svårt som helst! På torsdagen var det dags för första riktiga lektionen. Gick hur bra som helst och alla lärare är så himla duktiga. Trots att dom i princip bara pratar japanska på lektionerna så är det inte så svårt att förstå vad dom menar. Fredagen var det också lektioner och sen gick jag runt lite i Tenjin. Nu i helgen har jag inte gjort så mycket, har inte direkt så bråttom att se alla turistattraktioner, jag ska ju vara här i över ett år så det hinner jag absolut med.

Det här är ungefär det som hänt den här veckan. Får se om det blir nå mer spännande till nästa vecka eller om det bara blir en massa plugg. Only time will tell!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela