thewindblows

Med en kärlek för Asien!

I see my name in shining light.

Publicerad 2012-01-10 09:58:37 i Allmänt.,

Konbanwa! :)

Igår var det "röd dag" här i Japan och då hade vi inte några lektioner. Istället hade skolan ordnat så att vi fick åka och testa göra sushi och lite sånt. Riktigt trevligt var det. Jag kommer lägga ut bilder lite senare ikväll, måste sortera allihop.

Idag har jag varit duktig och tagit mig till Sawara Ward Office (Sawara är stadsdelen jag bor i, Ward Office är typ som ett kommunhus) och fyllt i en ansökan för Alien Registration Card. Det är ungefär som ett japanskt ID-kort fast för utlänningar. Trots att han som hjälpte mig knappt pratade engelska och jag pratar ju knappt någon japanska alls så gick det förvånandsvärt bra. En blandning av engelska och japanska.

Nu pluggar jag för fullt. Alla dessa olika siffror som måste in i huvudet. Jag som trodde jag kunde dom bra, haha.



Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-01-11 12:16:54

Du är utmanad! ;)

http://aci.blogg.se/2012/january/utkast-jan-10-2012.html#comment

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela