thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Yukata! :)

Publicerad 2012-08-27 14:35:28 i Allmänt.,

Hej! :)

Jag har varit rätt upptagen de senaste dagarna, eller igår var jag typ sjuk men både idag och lördags hade jag mycket att göra. I lördags fick jag ju som jag berättat tidigare testa en yukata, japansk traditionella sommarkläder. Dom är grymt fina och mer bekväma än vad dom ser ut att vara. När alla var påklädda och klara gick vill till Fukuoka Slottsruiner för en lite tipspromenad och en svärdsuppvisning. Trots värmen var det väldigt mysigt!
 
Är så himla glad över den fina yukatan jag fick låna. :D
 
Det finns även en (flera) varianter till killar, ser betydligt skönare ut än tjejernas.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi åter var ombytta och färdiga blev det middag och lite alkohol med mina gamla lärare. Det var ju genom min gamla skola som jag fick testa yukata och allt annat roligt. En himla rolig lördag. Vilket resulterade i en väldigt trött jag på söndagen, kändes nästa som om jag var på väg att bli sjuk men som tur var trodde jag fel. Idag är jag på topp (nästan iaf) och har haft massor av saker att göra. Hann inte ens med att göra allt, tur det är en dag imorgon också.
 
Måste dessutom berätta att på söndag kommer mina föräldrar hit och stannar i två veckor. Ska bli himla roligt att träffa dom efter åtta månader och sedan visa dom varför jag gillar Fukuoka och Japan så himla mycket. Jag längtar!
 

Kommentarer

Postat av: madabouttea.se

Publicerad 2012-08-27 20:43:12

Du verkar ju ha haft en toppenhelg! Och det verkar som att du kommer få det igen nästa helg med :) Kul att din familj kommer och hälsar på :D

Svar: Jag hade det riktigt roligt! Och jag kommer ha så grymt roligt i två veckor med föräldrarna :D
Anna Gavlén

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela