thewindblows

Med en kärlek för Asien!

My girlfriend is a gumiho.

Publicerad 2012-08-17 17:29:36 i K-drama.,

Hej! :)

Avslutat ännu ett drama, My girlfriend is a gumiho. Det är ett koreanskt drama från 2010.
 
 
En dag när Cha Dae Woong har rymt från sin farfar, släpper han av misstag fri en gumiho, en räv med nio svansar, som varit fångad i en målning i över 500 år. Han inser inte vad han gjort förens Gumiho, som tagit skepnaden av en vacker kvinna, visar sig för honom. Dae Woong blir så skrämd att han springer iväg från henne och ramlar nerför en slänt. Han blir allvarligt skadad men Gumiho räddar honom och ger honom hennes viktigaste del av hennes själv, en del av hennes själ, för att rädda honom eftersom hon är skyldig honom för hennes frihet.

Jag är kär! Jag har inte sett ett sånt här bra drama på ett tag nu. Jag ska säga att jag var lite tveksam till att börja titta och har skjutit upp det flera gånger men när jag väl började titta var jag fast efter ett avsnitt. Att det är Lee Seung Ki som spelar Dae Woong gör det hela så mycket bättre. Han är en av mina favoriter just nu. Men tillbaka till dramat. Alla karaktärer är så bra och dom behövs för att få till den där speciella stämningen som ett superbra drama har. Och jag vet inte hur länge sen det var jag såg ett drama som fått mig att gråta så mycket. Jag grät flera gånger under det här dramat, både för att det var sorgligt och för att det var så himla fint. Så helt klart något jag rekommenderar alla att se på. Ni blir inte besvikna!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela