thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Lite förklaringar.

Publicerad 2011-01-04 17:00:00 i Allmänt.,

Konnichiwa! :)

Anime/manga brukar vara riktat mot en målgrupp, i stora drag för tjejer eller för killar.
Jag har gjort det enkelt för mig och delat in det jag skriver om i shoujo och shonen.
Då kanske ni undrar vad det står för.

Shoujo: Det är väldigt simpelt. Shoujo står för manga/anime som är riktad till tjejer.

Shonen: Shonen är riktad till killar.

Det finns såklart fler indelningar men jag tycker det blir så krångligt om man ska ta med alla.

Dessutom tycker jag att trots dessa indelningar så kan man som tjej absolut tycka om shonen eller en kille tycka om shoujo. T.ex. älskar jag One Piece som är en shonenmanga.

Bild på huvudkaraktärerna från One Piece.

Bildkälla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela