thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Idol Maknae Rebellion.

Publicerad 2011-08-23 22:39:48 i K-drama.,

Konbanwa! :)

Har roat mig hela dagen med att kolla på Idol Maknae Rebellion.
Ett koreanskt underhållningsprogram.
En maknae är den som är yngst i en grupp, här gäller det musikgrupper.
Det är lite svårt att förklara vad som är så speciellt med en maknae om man inte är så insatt i koreansk kultur.
 Men jag ska göra ett försök.
Som sagt så är maknae yngst och ska därför visa mest respekt mot dom äldre kan man typ säga.
Haha, det här går inge bra alls.
Jag kan helt enkelt inte förklara vad en maknae är på ett bra sätt.

Detta program går i alla fall ut på att maknae's från några olika grupper ska "rebella".
Det är lite svårt att förklara det hela.
Men dom ska i alla fall med varandras hjälp bli den mest kända typ i sin grupp.

I vilket fall som helst så är det hysteriskt roligt och jag tror det inte gick en minut utan att jag skrattade på 15 avsnitt.
Så även om man inte gillar k-pop och så vidare tycker jag faktiskt man ska kolla in det här.
Jag lovar att ni inte blir besvikna!


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-08-23 23:08:04

Anmäl dig till dagens blogg och få chansen att ta del utav mina 2000 unika läsare!



Kram

http://idas.myshowroom.se/dagens-blogg-11/#comment

Postat av: Caroline

Publicerad 2011-08-24 12:08:00

Sv; Hah du får hitt på nå då ^^ Jao, bara fint med mig, jobbar och står i. Ja det hade jag absolut tänkt, efter flytt och stök och sånt! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela