thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Is it love or is it art?

Publicerad 2010-10-11 19:32:49 i ,

Hallå!

Såhär kommer mitt träningschema se ut för denna vecka:



Medeljympa: Jympa är Friskis&Svettis egen unika träning. Varierad, funktionell och enkel att hänga med i, bland annat för att träningskänslan och lusten att röra sig föds ur musiken. Ledaren väljer också själv sin musik och passen har olika personliga uttryck.
Övningarna ger en allround träning i en form som är suverän. På en timme får du träna allt. Styrka, kondition och rörlighet.
Den klassiska Jympan finns på bas, medel och intensiv nivå, alla med samma träningsupplägg. Dessutom finns Jympa på startnivå för dig som är helt ovan vid träning. 
Medel - tempo och en del hopp
Passar dig som är van att röra på dig och vill ha mer krävande styrke- och konditionsövningar. Medel har tuffare tempo, men med mycket variation, t ex varvas tyngre övningar med lättare och hopp varvas med hoppfria steg.

Yoga 1: En enkel och lättillgänglig yogaform som passar en bred målgrupp. Ett lugnt, meditativt och skönt pass för fysiskt och mentalt välbefinnande. Du tränar rörlighet, styrka och balans. Övningarna är utvalda så att de ska vara enkla och säkra att utföra. Ki yoga bygger på den klassiska yogans grunder men är inte kopplad till någon specifik inriktning. Finns som Yoga 1 och Yoga 2.
Yoga 1
Lugn och meditativ. Du behöver inte ha tränat yoga tidigare.

Afro Dans: Med inspiration från afrikansk dans har vi skapat ett medryckande och suggestivt pass med mycket rytmer och frigörande rörelser. Koreografin är enkel och lätt att ta till sig. Det är bara att härma och släppa loss känslan, låta trummusiken och dansstegen bli "ett". En skön helhetsupplevelse, som är uttrycksfull, kul och svettig och gränsar till meditativ på en och samma gång.

Step 1: Stegkombinationer med danskänskla på step up-bräda.
Step 1 är grundnivå.

Passförklaringarna har jag tagit från Friskis&Svettis hemsida.

Idag tränade jag ett medelpass.
Jag ska försöka göra upp ett schema såhär varje måndag över vad jag vill träna varje vecka.
På torsdag kan jag träna så tidigt för då ska jag inte ha praktik utan jag ska jobba kväll på äldreboendet.
På fredag har jag inte bestämt mig om jag ska gymma lite eller vila.
Förmodligen blir det vila eftersom jag antagligen kommer vara grymt trött då.

Dags för en dusch nu!

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2010-10-11 20:24:10

En blogg om sex, kärlek, tankar och tips. Läs och följ gärna, du kommer inte att ångra dig! :)♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela