thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Talk is cheap.

Publicerad 2010-11-07 18:20:33 i Allmänt.,

Hej!

Jag kom hem från Örebro för typ en timme sen.
Var tvungen att ta det lite lugnt efter den jobbiga tågresan mellan Stockholm och Gävle.
Först åkte jag mellan Örebro och Stockholm, inga problem alls.
Lite mycket folk bara men alla fick åtminstonde en plats att sitta på.
När jag hoppade på mitt tåg i Stockholm var det redan överfullt.
Eftersom jag inte hade en platsbiljett fick ju jag sätta mig där det fanns plats.
Problemet var ju att det var alldeles för få platser lediga för alla som inte hade bokat plats.
Inte nog med det fanns det inte plats för allas väskor.
De flesta hade ju väska size större och dert var verkligen kaos.
Men hem kom jag i alla fall och i rätt tid också.
Ganska ovanligt är det för mig, haha.

Mig helg har i alla fall sätt ut så här:
Fredag:
För var jag på dagiset fram till ett då jag tog bussen in till stan.
Hämtade min väska och gick till tåget, åkte direkttåg till Örebro.
Oanh kom och mötte mig och så åkte vi hem till henne och lagade middag och kollade på lite film.
Vi tog det bara lugnt och snackade och så.
Det behövs ju när man inte sett varandra sen sommaren typ.


Lördag:
Vi vaknade väl runt åtta och sen tog vi bussen in mot stan där vi bytte buss och åkte ut till Marieberg (tror jag det hette), ett stort köpcentrum en bit utanför själva Örebro.
Där var vi till strax efter fyra då vi tog bussen tillbaka in till stan och köpte biobiljetter.
Sen åkte vi till Oanhs lägenhet, lämnade det vi hade shoppat och sen satte vi oss på nästa buss tillbaka in till stan för att se på Due Date.
Den var otroligt rolig måste jag säga.
Efter det åkte vi hem och bara slappa och så.




Söndag:
Tog bussen från Oanh till hennes univesitet där hon visade mig runt.
Sen åkte vi till stan och kikade en snabbis där tills mitt tåg gick klockan ett.
En kaotisk resa hem blev det, haha.

Nu ska jag ta bort mina lösnaglar, packa upp min väska, duscha och sen bädda ner mig i soffan och kolla på nån film eller nått.
Måste vila upp mig inför imorgon när det är dags för dagiset igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela