thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Yasuko to Kenji!

Publicerad 2011-10-24 18:30:55 i J-drama.,

Konnichiwa! :)

Dags för ännu en recension av ett drama.
Den här gången har jag tittat på Yasuko to Kenji.
Det är ett j-drama på 10 avsnitt från 2008.


Kenji och hans yngre syster Yasuko förlorade sina föräldrar i en olycka för 10 år sedan. Kenji var då en ledare för ett gäng men för att kunna ta hand om sin syster började ha rita shojo manga och blev väldigt framgångsrik.
Erika bor med sin yngre bror Jun och driver en blomaffär. Även Erika var ledare för ett gäng längre tillbaka och har haft en crush på Kenji i över tio år. 

Är man som mig och älskar töntigt och mycket kärlek så är det här ett måste att se. Otroligt gulligt ibland men humorn finns alltid där även om det är fighter på liv och död. Fina slut gillar jag så besviken på det här är jag verkligen inte. Jag önskade ibland att dom hade gjort dramat lite mer seriöst då jag tror att det här verkligen hade funkat bra då gör det mig inte mycket att det var otroligt mycket humor med.

Karaktärerna är otroligt bra, likaså skådespelarna som lyckas göra karaktärerna så bra som dom är. Väldigt typiskt drama ändå, många draman funkar på det här sättet. Trots det så är det otroligt bra och roligt och ett bra val om man vill ha något mer lättsmält.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela