thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Poseidon!

Publicerad 2011-10-27 13:23:15 i K-drama.,

Konnichiwa! :)

Jag har helt kärat ner mig i ett k-drama som heter Poseidon.
Det sänds just nu så tyvärr har jag bara kunnat titta på sex avsnitt, väntar med spänning på engelsk text till de andra avsnitten som än så länge kommit ut. 



Kim Sun Woo, en riktig bråkstake i skolan, bestämmer sig för att ändra sitt liv till något bättre och går med i SSAT (Sea Special Attack Team, orkar inte komma på en bra översättning). Sun Woo har en ljus framtid i SSAT men något går snett under ett uppdrag och Sun Woo blir förflyttad till Gunsan City. Sun Woo tappar motivationen till att göra ett bra jobb tills han kontaktas av Jung Ryul som har format en ny utredningsgrupp i Incheon City. 

Det här är inte vad jag vanligtvis brukar titta på men jag gav det en chans för att Choi Si Won från Super Junior är skådespelaren som spelar Kim Sun Woo. Då tycker jag att det blir extra roligt att kolla på sånt här. Att Si Won gör ett grymt bra jobb är ju inte helt fel heller. Ett drama fullt med spänning och lite hintar om kärlek här och var gör att jag inte kunde slita mig förens jag sett de första sex avsnitten.

Nu väntar jag med spänning på resten av avsnitten för att se om det fortsätter vara lika bra, vilket jag faktiskt tror att det kommer vara.

Snyggingen Choi Si Won


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela