thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Uppcon.

Publicerad 2011-01-14 18:35:10 i Allmänt.,

Konnichiwa! :)

Igår lovade jag att berätta för er vad Uppcon är så i brist på annat att skriva om tar vi det idag.

Uppcon är ett event för östasiatisk populärkultur.
Det är Skandinaviens största.

Uppcon anordnas en gång om året, detta år 3-5 juni.
På Uppcon finns film, tv-spel, tävlingar, japanska band och ca 3000 besökare.
Och allt har med östasien att göra.

Jag har varit där en gång tidigare, Uppcon:09.
I år kallas det för Uppcon:11.
Det är elfte året dom anordnar det och det är ju enkelt med 11 eftersom det är 2011 i år.

Är man intresserad av östasien tycker jag man absolut ska besöka Uppcon.
Det är alltid grymt roligt och alla är ju intresserade av samma saker :)



Här är deras hemsida.

Kommentarer

Postat av: Nickea

Publicerad 2011-01-15 14:19:40

hejsan ;)

vill du blir dagens blogg så klicka dig in på min blogg då följ gärna mig på bloglovin .

jag är karlskronas största bloggare ;)

hejdå :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela