thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Sailor Moon.

Publicerad 2011-01-01 22:12:14 i ,

God kväll! :)

Alla känner väll till Sailor Moon?
Det är en av mina absoluta favoritanimeer.
Den får mig att bli sju år gammal igen och önska att jag också skulle träffa på en talande katt med en måne i pannan som talar om för mig att jag är en vacker hjältinna i sjömanskläder.
Det känner ni säkert igen er i.

Men hur många vet att vi i Sverige, som bara sett serien på tv, inte har sett alla avsnitt som finns?
Att det finns tre säsonger till?

Totalt finns det fem säsonger av Sailor Moon och dom heter:
Sailor Moon
Sailor Moon R
Sailor Moon S
Sailor Moon Super S
Sailor Moon Stars

Jag håller på att titta igen allihopa.
Totalt är det 200 avsnitt så det tar ett tag trots att varje avsnitt bara är drygt 20 minuter.

Det kommer så småning om att komma korta bedömningar av varje säsong, dock är jag för trött för att börja redan nu, haha.
Ni får hålla ut lite till.


Bildkälla.

Kommentarer

Postat av: cherie

Publicerad 2011-01-02 00:15:40

sjukt söt header! :)

Postat av: Caroline

Publicerad 2011-01-02 21:55:19

Vart kollar du på avsnitten eller laddar du hem dom? ^^

Postat av: Caroline

Publicerad 2011-01-02 23:30:11

Aha, okej :) Vart laddar du hem ifrån då? :)

Postat av: vikkipedia

Publicerad 2011-06-16 19:47:10

Hejsan! Jag laddar just nu de tre första säsongerna, men har du någon aning om vart jag kan hitta de två resterande? :)



Fin blogg! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela