thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Lite koreanskt, vad annars? Haha.

Publicerad 2011-08-12 11:00:00 i K-drama.,

Konnichiwa! :)

Den senaste tiden har jag hunnit med att kolla klart på två koreanska draman.
Vad passar då bättre än att skriva om dom här?

Den första heter Dream High.

Dream High handlar om sex studenter vid Kirin Art High School som kämpar för att bli stjärnor i Koreas musikindustri.
Go Hye Mi har tränad klassisk musik men gav upp sin dröm och började på Kirin Art High School för att betala av sin fars skuld. Hon måste även få två andra studenter att börja på skolan.
Song Sam Dong, som bor på landet, och Jin Guk som hon träffar av en slump när hon försöker fly från en lånehaj.
Yoon Baek Hee, Hye Mi's föredetta bästa vän, börjar också på skolan men blir rival med Hye Mi efter ett bråk.
De andra två studenterna det handlar om är Pil Suk och Jason.

Vad tycker då jag?
Jag måste säga att jag tyckte att det var otroligt segt den första hälften av dramat.
Men när jag väl tagit mig genom det vart det otroligt spännande och jag kunde knappt sluta titta tills dramat var slut.
Däremot var jag otroligt besviken på slutet. Vill ju såklart inte avslöja en massa detaljer men jag var inte alls nöjd med det.
Tycker man om musikdraman med kärlek, vänskap, svek och så vidare tycker jag man ska kolla in det här men ha inte förstora förhoppningar.

Det andra dramat är Personal Taste.

Jeon Jin Ho är en straight kille som låtsas vara gay för att kunna bli inneboende hos Park Gae In.
Jin Ho gillar att ha det städat och rent runtomkring sig och han är känd för sitt pokerface.
Han är även duktig på att lista ut kvinnors känslor.
Gae In litar på folk och har en dålig ovana att bli sviken gång på gång.
Trots det fortsätter hon tro på folk och självklart tror hon på Jin Ho också.
Hur kommer hon reagera på att Jin Ho inte alls är gay och att han i själva verket kan fallit för henne?

Vad tycker jag?
Lee Min-Ho som spelar Jin Ho är en av mina absoluta favoritskådespelare och det var faktiskt anledningen till att jag började kolla på det här dramat.
Och besviken blev jag då inte!
Det var lite segt i de två tre första avsnitten men sen blev det så himla bra.
Jag älskar verkligen relationen mellan Jin Ho och Gae In när han spelar gay.
Jag menar, vem skulle inte ta honom för gay när han beter sig på det sättet? Haha.
Ett måste att kolla in!

Kommentarer

Postat av: elfina

Publicerad 2011-08-12 12:37:46

jag tycker vi ska lägga till varann på bloglovin ja=)



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela