thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Kuroshitsuji.

Publicerad 2013-04-03 07:11:04 i Manga/Anime.,

Hej! :)

Igår hade jag en dålig dag och valde att spendera den framför datorn och kika färdigt på Kuroshitsuji (Black Butler), som jag började kolla på för några dagar sedan. 
 
 
En liten bit utanför London finns Phantomhive Manor där den unga herrn Ciel Phantomhive bor. På Ciel's 10e födelsedag, börjar huset att brinna och båda föräldrarna dör. Ciel är försvunnen i en månad innan han kommer tillbaka med en mystisk black butler, Sebastian. Butlern är egentligen en demon som har ett kontrakt med Ciel, lovat att hjälpa Ciel att hämnas dem som satte eld på huset, i utbyte mot Ciel's själ. 
 
Ciel är även något kallat "Drottningens vakthund" och står på toppen av Englands undre värld. Med hjälp av sin butler och några andra anställda får Ciel utstå en hel del mindre roliga saker.
 
Efter att ha läst mangan och älskat den måste jag ju ge animen en chans också. Och jag kan ju säga, besviken blev jag verkligen inte. Mangan och animen skiljer sig litegrann åt, det är inte samma fall som man får läsa/se. Det gör dock ingenting utan gör det hela så mycket mer spännande. Ett måste att läsa/se!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela