thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Great Teacher Onizuka 2012

Publicerad 2012-09-30 10:02:47 i J-drama.,

Hej! :)

Jag avslutade äntligen detta drama, Great Teacher Onizuka 2012 (GTO), för någon vecka sedan. Det blev lite lidande då min mor och far var här. Här är mina tankar.
 
 
Genom en introduktion av sin vän Danma Ryuji, får Onizuka Eikichi, en före detta legendarisk motorcykelgängsmedlem, ett jobb som trädgårdsmästare på Meishu Academy. När han får reda på att Yoshikawa Noburu blir mobbad av några av sina klasskompisar, blir Onizuka vän med killen och räddar honom. Efter att skolans rektor får reda på det här anställer hon Onizuka som klasslärare för skolans problematiska klass, 2-4.

Det här är en remake på förmodligen ett av japans kändaste och största draman från 1998. Det är även en manga. Jag har dock varken sett det gamla dramat eller läst mangan så jag har inget att jämnföra med. Här är det dock kärlek vid första ögonkastet. Jag gillar verkligen skådespelaren (även artist), AKIRA, sedan jag såg honom i ett annat drama. Jag tycker att han gör rollen som Onizuka hur bra som helst. Vet precis hur han ska gestalta den någon gangster-aktige läraren med rätt principer. Ett av de bästa japanska draman jag någonsin sett. Helt klart värt att titta på.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: alexander

Publicerad 2012-09-30 11:01:43

härlig blogg!!

Svar: Tack! :)
Anna Gavlén

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela