thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Ohitorisama

Publicerad 2012-05-14 11:47:35 i J-drama.,

Hej! :)

Jag har äntligen bestämt mig för att avsluta alla draman jag ser på för tillfället innan jag börjar på något nytt. Det är lite för rörigt att kolla på 5-6-7 samtidigt. Dessutom om jag hittar något som verkligen är superbra, då glömmer jag nästan bort dom andra.

Det senaste som blev färdigkollat för en stund sedan är Ohitorisama. Ett japanska drama från 2009. Det handlar om karriärkvinnan Akiyama Satomi som är historialärare på en högt ansedd high school för tjejer. Hon har fått smeknamnet "Ohitorisama" för att hon gillar att vara ensam och klarar allt på egen hand. Smeknamnet syftar också på att hon alltid är singel. När en ung man vid namn Shinichi kommer till skolan för att vikariera vänds Akiyamas värld upp och ner. Shinichi är tio år yngre, har bara har deltidsjobb, och har varken pengar eller någonstans att bo. När Akiyama låter honom bo hemma hos sig tills han har nog med pengar för att hyra en lägenhet är "Ohitorisama" inte längre ensam... Vad är det som kommer hända?

Beskrivningen låter bättre än vad dramat faktiskt är. Det hade potential att vara superbra men tyvärr blev jag lite besviken.  Jag gillar dock skådespelaren som spelar Shinichi, Koike Teppei. Har sett honom i andra draman och gillat honom då med. Har man inget bättre att titta på för tillfället eller bara vill ha något väldigt lätt så kolla på det här. Vill man ha något med mera djupa känslor ska man leta vidare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela