thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Meitantei Conan.

Publicerad 2012-12-11 14:43:31 i J-drama.,

Hej! :)

Jag har just kollat färdigt på Meitantei Conan. Drama-versionen av en av det bästa manga jag vet.
 
 
Det här dramat utspelar sig innan Kudo Shinichi får ett gift i sig av Den Svarta Organisationen och får hans kropp att krympa och han tar aliaset Conan. Det är där som manga börjar.
 
Shinichi, Ran (Shinichi's barndomskompis) och Kogoro (detektiv och Rans pappa) vaknar upp i ett helt vitt kubformat rum utan att ha någon aning om hur de har hamnat där. Ett brev från "en beundrare" till Shinichi avslöjar att han måste minnas sina lösta fall. Varje rum innehåller en panel där Shinichi måste skriva in ett lösenord varje gång för att komma till nästa rum.

Då jag älskar mangan var jag lite orolig för att detta drama skulle förstöra allt bra med serien då han ännu inte är krympt men tänk så fel man kan tro. Jag gillade detta drama väldigt mycket. Mizobara Junpei som spelar Shinichi gör verligen sin roll bra, men får dock inte glömma skådespelarna för Ran (Katsuna Shiori) och Kogoro (Jinnai Takanori), dom lyckas verkligen fånga all charm som karaktärerna har i manga. Dessutom måste jag tillägga att jag verkligen älskade slutet på det hela. Dock saknas det några ord jag gärna hade velat höra... Haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela