thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Saigou no yakusoku

Publicerad 2011-11-23 23:11:23 i J-drama.,

Konbanwa! :)

Saigou no yakusoku är en japansk film som handlar om fem unga män som blir fast i en byggnad som hotas sprängas. Under 90 minuter får vi följa hur dom kämpar mot människorna som placerat bomben på byggnadens översta våning och deras kamp för att få alla de andra gisslan att bli fria.

Jag var lite tveksam i början, det var lite segt. Men filmen växte och slutet var verkligen oväntat men otroligt bra. De fem unga männen spelas av medlemmarna i Arashi vilket var anledningen till att jag bestämde mig för att kolla. Jag är inte besviken på nån av dom även om jag inte är så förtjust i Nino (som satt i övervakningsrummet och skötte allt sådant) men jag har inte gillat så mycket annat han gjort heller. Helt klart sevärt även om man inte är ett Arashi-fan som jag.



Kommentarer

Postat av: | Yohanna |

Publicerad 2011-11-25 17:07:43

SV: Okej, tack så mycket :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela