thewindblows

Med en kärlek för Asien!

InuYasha, de fem bästa.

Publicerad 2011-02-13 10:47:28 i Manga/Anime.,

Konnichiwa! :)

Jag tänkte ta och lista mina favoritpersoner i manga InuYasha.

#5 Kaede

En gammal tant som bor i Kikyos (tempeljungfrun som skyddade shikonjuvelen 50 år tillbaka) hemby, även Kikyos storasyster. Hon är så bra och en av få som kan sätta InuYasha på plats.

#4 Kôga

Kôga är en vargdemon som är kär i Kagome och inte kan förstå varför hon har valt att resa med InuYasha och inte stannar med honom. Varje gång Kôga och InuYasha träffas blir det bråk mellan dom fast dom egentligen vill samma sak. Jag gillar Kôga!

#3 Shippo

En grymt söt liten rävdemon som även han är kär i Kagome och avskyr InuYasha trots att han reser med dom. Han är rädd för allt och skulle nog helst av allt inte vilja följa med dom nå mer, men eftersom han tycker så mycket om Kagome följer han med. Så söt helt enkelt.

#2 Miroku

Han pervers, förstår inte hur en tjej fungerar och är fruktansvärt rolig. Mer behöver jag inte säga.

#1 InuYasha

InuYasha är utan tvekan den karaktä som jag gillar mest. Han är envis och har alltid rätt. Han kan inte säga förlåt och han är helt enkelt en idiot. Men trots det kan han ibland (väldigt väldigt sällan) visa att han bryr sig. Jag kan inte annat än att älska honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela