thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Fushigi Yuugi.

Publicerad 2011-02-22 19:22:20 i Manga/Anime.,

Konnichiwa! :)



Författare:
Yuu Watase.

Genre: Shojou.

Handling: När Miaka och Yui slår upp en uråldrig kinesisk bok förflyttas de till Universe of the Four Gods, en parallellvärld som påminner om det gamla Kina. De attackeras av slavhandlare och banditer, men Miaka räddas tre gånger av Tamahome, en vacker ung stridskonstnär som hon blir kär i. När de sedan tas till fånga av Imperiesoldater ser det illa ut, men sedan förkunnas Miaka vara den legendariska Prästinnan av Suzaku som profeterna har siat skall komma från en annan värld för att rädda kungariket.

Antal volymer: 18

Mitt betyg: 4½ av 5. Detta är en av de första manga jag läst. Och efter det har jag läst den flera gånger. Den är så himla fin! En bra blandning av romantik, vänskap, humor och spänning. Det som drar ner betyget något är att den är rätt så gammal, från mitten av 90-talet, och det gör att jag tycker den är fult ritad. Men trots det älskar jag den!




Kommentarer

Postat av: NinaCrown

Publicerad 2011-02-26 17:53:56

Fushigi Yuugi är min favoritmanga ^^ Den första mangan jag läst med :P Tycker det är synd att författarinnan inte fortsatt med fortsättnings-serien...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela