thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Idol Shopping.

Publicerad 2010-12-14 15:38:55 i Manga/Anime.,

Hej!

Jag har börjat läsa manga (japanska serier) igen på internet.
Det var ett tag sen nu. Nästan ett år.
Därför tänkte jag börja tipsa igen, som jag gjorde förut.
Jag börjar med en manga jag läste för någon vecka sen.

Idol Shopping

Jag läser på sidan mangafox.com och såhär står det om mangan på engelska:
'S' is a known as a bully caretaker, who avenges her bullied clients -- for a price, of course.

However, in reality, 'S' is a nerd named Kang Song Ih, with a twin brother named Kang Ah Eul, whom she loves above anything. Ah Eul attends Chungha High School, a famous and expensive school, but over winter break, he attempts to commit suicide. Song Ih, determined to understand why her brother tried to kill himself, attends Chungha High School, pretending to be Ah Eul -- uncovering the reasons why Ah Eul was driven to suicide, including one mysteriously handsome but "bad" guy named Seo Ga Yoon.

Jag översätter till svenska:
S är en tjej som hämnas på mobbare åt andra, för pengar så klart.

Men S är egentligen en nörd som heter Kang Song Ih och har en tvillingbror, Kang Ah Eul, som hon älskar mest i hela världen. Ah Eul går på Chungha High School, en känd och dyr skola, men på vinterlovet försöker han ta livet av sig. Song Ih beslutar sig för att ta reda på varför hennes bror försöker ta livet av sig och klär därför ut sig som sin bror och går i hans skola. Song Ih får snabbt reda på att det har med den snygga, mysteriska bad boyen Seo Ga Yoon.

Vad jag tycker:
Helt underbar i början men jag gillar inte hur storyn utvecklas och jag gillar verkligen inte slutet.
Men jag tycker man ska ge den en chans.


Bildkälla

Kommentarer

Postat av: Nathalie♥

Publicerad 2010-12-16 09:41:04

Jätte fin blogg dära! Och skit söt va du :)

släng gärna in en komentar hos mig. KRAM (:

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela