thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Kuroko no basuke

Publicerad 2013-03-30 15:54:18 i Manga/Anime.,

God kväll! :) 

Äntligen har jag lyckats avsluta Kuroko no basuke. Igår när jag försökte så ringde det på skype, dagen innan så somnade jag för jag var så trött. Men nu har jag sett sista episoden och väntar spänt på (om) när nästa säsong kommer. Tur jag har mangan att läsa under tiden.
 
 
Teiko Högstadium slog enkelt allt motstånd dom hade. De fem som alltid spelade från start blev kallade "Miraklens generation". När de slutade högstadiet flyttade de alla till olika gymnasium. Men, något som många inte vet är att det fanns en till spelare i Teiko's lag, tillhörande Miraklens generation, en sjätte spelare. Denna hemlighetsfulla spelaren är nu en förstaårs-elev på Seirin Gymnasium, en ny skola med ett starkt men okänt lag. Kuroko Tetsuya, den sjätte spelaren, och Kagami Taiga, en spelare med otrolig naturlig talang som har växt upp i USA, satsar nu på att ta Seirin till toppen av alla lag i Japan, men då måste de besegra Kuroko's gamla lagkamrater från Miraklens generation.
 
Jag började med att läsa mangan i början av året och jag var fast efter bara några kapitel. Nu när jag måste vänta en hel vecka för ett nytt kapitel blev jag otålig och bestämde mig för att kolla in animen. Jag hade rätt höga förväntningar då flera av mina kompisar, som inte läst mangan, sagt att den var bra. Jag måste dock säga att jag är lite besviken på animen, den saknar lite av den spänning som jag känner när jag läser mangan. Det kan ju vara så enkelt att eftersom jag redan vet vad som kommer hända så är det inte lika spännande. Men trots det tycker jag att man ska läsa både manga och se anime. Superbra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela