thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Kaichou wa Maid-sama

Publicerad 2013-04-22 10:31:56 i Manga/Anime.,

 Hej! :)

För några dagar sedan kikade jag färdigt på animen Kaichou wa maid-sama. Så sött!!

Seika High School förut en skola för bara killar som var känd för alla bråkstakar har nu blivit en skola där även tjejer går. Dock så är tjejerna fortfarande i minoritet och deras skolliv är kantat av att undvika killarnas vilda upptåg. Misaki Ayuzawa tar dock saken i egna händer för att ändra skolan till det bättre och får fler tjejer att vilja gå där. Träning, plugg och att vara skolan första tjej att bli elevrådets president har Misaki ett rykte bland killarna att hon är manshatare men hon är även hoppet för skolans få tjejer.Trots hennes tuffa attityd jobbar hon i hemlighet deltid på ett maid kafé för att hjälpa till med att tjäna pengar till som fattiga familj. Dock blir hennes rykte och arbete i fara när den populära, snygga Takumi Usui blir intresserad av henne efter att han upptäcker vad hon jobbar som...

Jag har försökt mig på den här mangan så många gånger men inte riktigt fastnat för den. Det har varit något som saknats. Dock var det helt annorlunda med animen. Den är mycket bättre! Jag blev fast efter ett enda avsnitt. Jag gillar verkligen Usui, han är helt underbar. Alla dessa små kommentarer som kommer som egentligen vore bäst om han höll för själv, att han bara bli intresserad av något om det inkluderar Misaki. Det är bara så bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela