thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Torsdag, fredag, lördag, söndag.

Publicerad 2012-09-22 11:13:05 i Allmänt.,

Hej! :)

Nu när jag ändå är igång och skriver ska jag fortsätta där jag slutade och skriva lite mer om när mor och far var här.
 
Torsdag.
Vi möttes upp efter min skola och tog bussen till hamnen för att därifrån ta båten ut till ett aquarium som ligger på någon form av halvö/ö. Det var både delfinshow och sjölejonshow. Massor av fiskar och stora sköldpaddor. Måste ju vara ett av de häftigaste djuren som finns.
 
 
Fredag.
Jag hade lång skoldag, ändå till halvfem ungefär. Det var "skolutflykt". Vet inte riktigt vad man kallar det men vi åkte till och såg en Toyota-fabrik och sen till ett museum. Grymt roligt! Haha. När jag kom tillbaka hem hade mor och far tagit sig hem till mej och höll på att tvätta lite. Sen gick vi och shoppade lite och åt indiskt till middag.
 
 
Min klasskompis vars namn betyder giraff på japanska, grymt roligt!
 
Lördag.
Vi tog tåget runt halv tolvtiden till ett ställe lite utanför Fukuoka som heter Dazaifu och är känt för sitt stora tempel plus Kyushu National Museum. Så det roade vi oss med hela dagen.
 
 
Söndag.
Återigen blev det lite båtåkande. Denna gång till en ö ute i hamnen som heter Nokonoshima. Den är känd för sin fina blompark. Dock var det lite dåligt med blommor nu men häftigt var det iaf. Från där man gick av båten till parken är det ca 5km. Vi tog buss dit men sen gick jag och mamma tillbaka. Det är ingen stor ö, hamnen låg på ena sidan och parken på andra. Men vi hade otur och det började regna...
 
 
Fortsättning följer... Hahah.
 

Kommentarer

Postat av: Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Publicerad 2012-09-27 11:32:59

Åh vad häftigt! :)
Och jag älskar skogen (?) på sista bilden! :)

SV: Haha ja jag såg det, vilken chock!! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela