thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Rich man, poor woman.

Publicerad 2012-10-22 15:36:02 i J-drama.,

Hej! :)
 
Kikar in här innan jag ska krypa ner i sängen för jag måste bara skriva om dramat jag precis avslutat, japanska Rich man, poor woman. Så bra!
 
 
Hyuga Toru är en man med många fel. Han är chef för ett IT-företag som är listat på Forbes, värt miljarder. En kvinna som möter Toru och blir intresserad av honom är Sawaki Chihiro. Hon är en hårt arbetande collage elev på Tokyo Universitet där hon pluggar så mycket hon kan och tar så många licenser som möjligt. Trots hennes kämpande har hon fortfarande inte lyckats få något jobb. När hon möter Toru har dom ständigt diskussioner om allt möjligt men tills slut lär dom känna varandra på riktigt och kämpar för att lyckas i livet.

Jag måste erkänna att enda anledningen till att jag började titta på detta drama är för Oguri Shun, skådespelaren som spelar Hyuga Toru. Jag är ett stort fan av honom sedan innan och han gör mig inte besviken. Första fyra-fem avsnitten var dock lite sega så det tog mig ett tag att ta mig igenom dom men jag ångrar mig inte. Andra halvan var så grymt bra! Det var ett tag sedan jag såg ett japanskt drama som verkligen fått mig att känna så mycket känslor, både bra och dåliga. Jag rekommenderar verkligen det här dramat till alla. Helt underbart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela