thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Mou yuukai nante shinai

Publicerad 2012-11-19 14:30:25 i J-film,

Hej! :)

Innan jag kryper ner i sängen måste jag skriva lite om filmen jag och Lili såg igår, Mou yuukai nante shinai.
 
 
Tarui Shotaro har alltid drömt att bli en hjälte ända sedan han var barn men tar sig fram genom olika deltidsjobb. När han en dag stöter på en yakuza boss dotter som vill bli kidnappad vänds hans liv upp och ner. Med lite hjälp från en vän planerar dom tre hur dom ska kunna lura dotterns far och ge dom pengarna, men det går inte riktigt som dom vill...

Jag blev glatt överraskad när jag såg den här filmen. Storyn är välarbetat och lite mer allvarlig än vad jag trodde den skulle vara, men det var bara bra. Trots lite allvarliga saker så är det mesta bara så löjligt komiskt och otroligt bra parodi på massor av olika sorters människor. Jag och Lili skrattade hur mycket som helst och båda två älskade filmen. Något att titta på när du har lite tid över.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela