thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Juui Dolittle.

Publicerad 2012-11-11 11:08:18 i J-drama.,

Hej! :)

Efter en varm dusch och lite mat i magen känner jag mig lite bättre. Hoppas det fortsätter så!
 
Tänkte iaf ta och skriva om det senaste dramat jag avslutade igår, Juui Dolittle.
 
 
Tottori Kenichi är ful i mun men en väldigt begåvad veterinär. Hans motto är "Att ta hand om djur är business". Han äger en liten djurklinik och hjälper inte bara djuren utan i många fall även deras ägare. Tajima Asuka har en skuld att betala till honom och jobbar därför som djursköterska på kliniken. Hanabishi Masaru är Tottori's vän, en programledare för ett populärt djurprogram på TV. Trots att han är utbildad veterinär klarar han inte av att göra en operation på grund av ett trauma.

Som ni kanske märker är jag inne i en fas där det bara är japanska draman som gäller för mig. Dels ger det mig väldigt bra träning på att lyssna och dessutom har jag hittat på många bra som jag vill se.
 
Jag gillar verkligen Juui Dolittle. Jag älskar Oguri Shun som spelar Tottori men även Narimiya Hiroko som spelar Hanabishi. Det gör ju självklart att det är extra roligt att titta. Detta drama känns väldigt välgjort för att vara japanskt och hela historien är så bra. Dock saknar jag lite mer i relationen mellan Tottori och Tajima. Det hade fått utvecklats lite mer och jag skulle blivit supernöjd. Annars är jag nöjd med hur det slutar för dessa tre personer. Superbra helt enkelt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela