thewindblows

Med en kärlek för Asien!

I miss you.

Publicerad 2012-11-27 12:28:07 i Allmänt.,

God kväll! :)
 
Eftersom Yohanna gav mig en Libster Award är det väl bästa att man svarar på dom.
 
Drömresa? Jag vet faktiskt inte. Jag vill ju hemskt gärna resa till SydKorea, Japan är ju redan avverkat. Sen vill jag till Australien också.
 
Favoritsysselsättning? Umgås med dom bästa och bara göra ingenting.
 
Hur många gånger går du in på Facebook per dag? Det är alldeles för många gånger om dagen.
 
Vad önskar du dig i julklapp? Lite pengar sitter ju aldrig fel, eller varför inte en flygbiljett till Australien eller SydKorea? :)
 
Favoritmat på julbordet? Julskinka och rödbetssallad. Utan dom är det ju inget riktigt julbord.
 
Drömyrke? Jag vet faktiskt inte. Jag vill dock jobba med människor och internationella relationer.
 
Favorittidning/magasin? Måste jag välja är det nog en japansk tidning vid namn Popteen. Så mycket underbar inspiration.
 
Favoritplats i Sverige? Jag måste nog säga Stockholm, det är en stad jag gillar mycket.
 
Thaimat, grekiskt, italienskt eller svensk husmanskost? Svenskt, det slår allt.
 
Favoritdesigner? Ingen över huvudtaget.
 
What makes you happy on a Monday? När jag vaknar upp helt utvilad, eller kanske när man får något fint sms.
 
What drives you to write your blog every day? Jag vill gärna berätta för alla där hemma i Sverige hur det är att leva i Japan och självklart ha något att gå tillbaka och titta på.
 
Where do you want to live if you could choose freely? Japan eller SydKorea. Enkelt val.
 
City girl or country girl? Jag skulle nog kalla mig city girl, men jag vet inte. Jag gillar naturen också.
 
Which is your greatest asset according to yourself? Jag är ärlig för det mesta och när jag väl bestämt mig för något så ser jag till att göra det.
 
What do you think your friends would say is your greatest asset? Att jag alltid vill hjälpa alla att ha det så bra som möjligt och att jag alltid finns där, när som helst på dygnet.
 
Favourite food? Sen jag kom till Japan måste jag nog säga Yakiniku, typ barbecue. Men är jag i Sverige är det inget som slår lax, jag älskar't.
 
Do you have a famous person you are inspired by? Det har jag nog inte. Men jag blir alltid extra inspirerad när jag läser om personer som gör precis vad dom vill, hur svårt det än är men dom ändå inte ger upp.
 
Do you belive in the power of thoughts? Absolut.
 
Where do you want to go on your next vacation? Eftersom det blir hem till Sverige om några veckor måste jag säga att det antingen blir SydKorea eller Australien efter det.
 
What is luxury to you?Att få ha det bra och bara göra ingenting med dom bästa du vet. Kanske någon gång köpa lite dyrare kläder eller något, här krävs inte mycket.
 
Vem som helst som känner för att göra denna lista, varsågod!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-11-27 16:13:08

Sv; Tanken har faktiskt slagit mig flera gånger ^^ Dessutom har jag ju drömt att jag hälsat på dig vid minst två tillfällen :p

Svar: Haha! En du någon gång får för dig att göra allvar av tanken kommer du inte ångra dig :)
Anna Gavlén

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela