thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Rooftop prince.

Publicerad 2012-06-23 14:30:59 i K-drama.,

God kväll! :)

 

Jag har äntligen haft tid till att kolla färdigt på Rooftop Prince idag och självklart ska ni får höra vad jag tycker.

 

 

När kronprins Lee Gak blir förflyttad 300 år framåt i tiden med sina tre följeslagare tror han att det är deras uppgift att lösa mordet på Kronprinsessan för att dom ska kunna återvända till sin rätta tid. Dom landar i Park Ha's lägenhet, en glad tjej i 20-års åldern som tror på deras historia och låter dom stanna hos henne. Park Ha lär dom allt dom behöver veta. Lee Gak möter av en slump Hong Se Na som är Kronprinsessan återfödd. Lee Gak låtsas vara Yong Tae Yong, som mystiskt har försvunnit i USA, och sakta börjar Lee Gak att lösa Tae Yong's försvinnande och mordet på Kronprinsessan.

 


Jag blir glatt överraskad över hur djupt och mörkt det här dramat var. Jag trodde att det skulle vara som ett vanligt romatiskt drama men det var djupare än så, där det hände massor av sånt som inte så ofta brukar vara med. Men jag gillade det. Dessutom är jag helt förälskad i de tre följeslagarna, mer korkade människor får man ju leta efter. Otroligt söta och alldeles perfekt kombination av personligheter. Helt klart värt tiden det tog för mig att ta mig igenom det.

 

Det får dock bara en 4/5 då jag hade sett lite ändringar på vissa saker.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela