thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Mei-chan no shitsuji

Publicerad 2012-06-13 10:55:05 i Allmänt.,

Hej! :)

Det är mycket drama just nu men jag är inte riktigt på top så det är så jag spenderar mina dagar efter skolan.

Det senaste dramat jag tittat på är Mei-chan no shitsuji.


När Mei's föräldrar dör i en olycka förändras hela hennes liv. Det dyker upp en man, Rihito Shibata, som påstår att han är hennes butler. Han säger att Mei är arvtagerska till ett stort företag och att hon måste gå på St. Lucias Girls Academy för att bli en riktigt "lady". Rihito lovar att stanna vid hennes sida och hjälpa hennes genom alla svårigheter. Kommer Mei att ta studenten från skolan eller kommer hon att hoppa av på grund av all stress och allt som händer?

Jag hade fått ett tips om det här dramat av en kompis till mig men innan hade jag faktiskt läst om det och tyckt att det verkade lite intressant. Det tog mig dock ett tag innan jag faktiskt bestämde mig för att titta. Och jag ångrar det inte. Lite lagomt halvtöntigt och inte det minsta verkligt. Men lättsamt att titta på och jag behövde inte anstränga huvudet alldeles för mycket för att hinna med. Att alla tjejer på skolan har en butler som följer dom överallt gör det bara hela bättre, en rolig tvist på det hela. Ett annorlunda drama men jag gillar det.

Det får 4/5 för att det fanns fortfarande saker som kunde gjorts bättre.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela