thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Lucky Seven

Publicerad 2012-06-12 07:44:56 i J-drama.,

Hej! :)

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och kollat färdigt på Lucky Seven. Började kolla på det redan i mars, men det glömdes lite bort och sen har jag velat kolla på så mycket annat.



7 detektiver, alla med sin egen stil att lösa fallen, jobbar på samma detektivbyrå.
Tokita Shuntaro är en nybörjare som detektiv och har en tendens att vara lite förnyfiken och lägga sig i där han inte borde. Det gör att han ofta hamnar i trubbel.
Dessa 7 detektiver hjälps åt att lösa alla möjliga fall, allt från att hitta bortsprungna hundar till mer allvarliga fall.


Jag hade rätt höga förväntningar på det här dramat och tyvärr kunde det inte riktigt leva upp till dom. Men det var välgjort och jag gillade alla karaktärer. Däremot var jag inte så förtjust i början, den var lite seg och var nog lite av orsaken till att det tog mig så lång tid att ta mig igenom. Men det blev absolut bättre mot slutet och spänningen gjorde att jag bara ville se nästa avsnitt.

Det blir en 4/5.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela