thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Gokusen x3.

Publicerad 2012-01-16 13:27:24 i J-drama.,

Konbanwa! :)

Jag ligger efter rätt mycket med mina recensioner på draman jag sett och därför gör jag ett kombinerat inlägg nu på de sista Gokusen-dramana. (Läs om Gokusen 1 här.)

Gokusen 2



Ett halvår har passerat och Shirokin Gakuen har lagts ner. Yamaguchi Kumiko (Nakama Yukie) jobbar som lärare för yngre barn som inte får ut så mycket av hennes sätt att lära ut. Av en slump blir hon erbjuden ett jobb som lärare på Kurogin Gakuen. Där blir hon lärare av ännu en klass full med bråkstakar som faktiskt får hennes tidigare klass att framstå som änglar. För att få behålla sitt jobb måste hon dölja sin riktiga identitet igen, att hon är den fjärde att ta över Oedo Familje, en yakuza grupp.

Jag tycker att den här säsongen av Gokusen är den sämsta. Jag gillar skådespelarna, men annars är den rätt tråkig och det tog tid för mig att ta mig igen alla avsnitten. Men trots det är den absolut värd att titta på. Har man sett ettan måste man ju se resten.

Gokusen 3



Sawatari Goro (Yamaguchi Kumiko's chef från de förra skolorna) jobbar nu på Akado High School som vicerektor. Trots det blir han tilldelad den problematiska klassen 3D och eleverna är alldeles för mycket för honom att ha hand om. Sawatari letar då reda på Yamaguchi Kumiko och övertalar henne att komma och jobba på Akado High School utan att hon vet vilken problematisk klass hon kommer få. Detta är den svåraste grupp hon haft hand om, det är två rivaliserande elevgrupper som alltid är redo att slåss mot varandra. Kommer Yankumi att åter igen få ordning på en klass med bråkstakar?

Det här är den enligt mig bästa säsongen av Gokusen. Jag tror att en stor del av det är att den här säsongen kom 2008, alltså är den ganska modern. Jag gillar alla problem som kommer upp och jag älskar verkligen alla skådespelare. Hur bra som helst!

Gokusen The Movie



Yamaguchi Kumiko (Yankumi) har nu tagit över nästa klass med bråkstakar på Akado High School. Dom vill inte öppna upp till henne och ger henne verkligen en tuff tid. Ledaren av klassen, Reita, hamnar i bråk med ett farligt motorcykelgäng och blir slagen mycket. När Yankumi kommer till räddning börjar attityden mot henne ändras. Kanske kommer det är bli en bra klass det här med? Samtidigt har en av Yankumi's gamla elever, Ren, hamnat i trubbel. Han har av misstag blivit inblandad i droghandel och polisen letar efter honom. När Yankumi får höra om det sätter hon genast igång för att hjälpa honom att rentvå hans namn då Yankumi inte tvekar en sekund på att han är oskyldig.

Jag gillade den här filmen även om den kanske var lite väl oveklig. Men det var ett bra slut på hela Gokusen-serien. Flera gamla elever från Gokusen 1, 2 och 3 dök vilket var otroligt roligt för man fick hur det hade gått för dom. Helt klart värt att för att få lite avslut.

Kommentarer

Postat av: Madelene - Tävlingar igång ♥

Publicerad 2012-01-19 00:04:07

Hej !

sugen på en gratis bio ?

klicka då in det här & du får en biljett; http://sexyfreak.blogg.se/2012/january/fa-en-gratis-bio.html#comment

KRAM♥

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-01-22 02:14:22

Du har fått ett Award av mig i min blogg :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela