thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Update.

Publicerad 2012-04-30 04:01:21 i Allmänt.,

God morgon! :)

Tänkte att det kanske skulle vara dags med en ordentlig uppdatering nu när jag faktiskt har internet. Har varit lite för lat för det dom senaste dagarna... haha.

Tar väl och börjar berätta om lägenheten tror jag. Har bott här i fyra veckor nu. Trivs hur bra som helst. Lägenheten är awsome! Ett rätt stort rum, ett litet loft att sova på, en liten kokvrå och en stor balkong. Jag har inte riktigt haft tid och ork till att skaffa dom möbler jag vill och behöver ha så än så länge är det rätt tomt här. Men tror jag ska ta mig en tur till IKEA (ja, det finns i Japan med!) i veckan om jag kan få någon att åka med mig. Är ju rätt tråkigt att åka själv.

Sen har jag börjat i ny skola. Den skolan jag ska gå i ett eller två år, har inte bestämt mig än hur länge jag tänker stanna. Min klass består utan 16 personer, mestadels från Asien. De flesta är kineser, hela 10 st. Det är även 2 vietnameser, 1 från Taiwan, 1 från Sri Lanka, 1 från Italien och så jag. Av dessa som inte är från Kina pratar två kinesiska. Så ibland är det mer kinesiska som pratas än japanska. Börjar vänja mig lite smått nu. Haha. Lektionerna är rätt så tråkiga. Eftersom jag redan har studerat i tre månader på den andra skolan kan jag redan allt vi gör nu. Kommer vara så ett tag till. Men vi går rätt fort fram iaf vilket är skönt.

Det är väl de två stora grejerna som hänt senaste månaden. Sen så har jag börjat få ett lite mer normalt liv här, känns verkligen som om jag bor här och inte bara är här på semester. Jag har ju trots allt varit här i fyra månader nu. Tiden går så fort!

Det kommer komma lite bilder på lägenheten senare idag tror jag. Får se om jag har ork till att ta några bra, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela