thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Buzzer beat!

Publicerad 2011-09-19 17:47:59 i J-drama.,

Konnichiwa! :)

Namn:
Buzzer beat


Avsnitt: 11

År: 2009

Skådespelare: Yamashita Tomohisa, Kitagawa Keiko, Kanjiya Shihori, Mizobata Junpei, Ito Hideaki, Aibu Saki.

Handling: Kamiya Naoki är en ung professinell spelare i basket. Men han är liten och har en ovana att inte klara av pressen och kan därför inte visa sin sanna talang på plan. Shirakawa Riko är en glad och envis tjej som satsar på att bli en professinell violinist. När Riko en dag hittar en telefon på bussen, en telefon som tillhör Naoki börjar en vänskap som sedan blir något mer. Det hjälper inte att Naoki redan har en flickvän och att hans coach är galet kär i Riko.

Mitt betyg: Redan från första avsnittet var jag fast. Ni kanske tycker att jag gillar allt jag tittar på men så är det inte. Men det här var verkligen bra och då måste jag väl säga det också, haha. Det var ett tag sen jag gråtit till ett slut som jag gjorde till det här. Med andra ord var det både ett sorgligt och ett otroligt fint slut, så som det ska vara.

Kommentarer

Postat av: malliisch

Publicerad 2011-09-20 19:54:50

Hej!

Jättefin blogg :)

Kram Mallenalle

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela