thewindblows

Med en kärlek för Asien!

J-drama X3

Publicerad 2011-10-12 17:59:33 i J-drama.,

Konnichiwa! :)

Mycket av min fritid går åt till att kika på olika draman, filmer och serier vilket ni borde listat ut vid det här laget.
Nu har jag tre stycken på lager som jag inte haft tid att skriva om så passar på att göra det i samma inlägg.

Yankee-kun to Megane-chan
Ett j-drama på 10 avsnitt från 2010.

Shinagawa Daichi brukade vara en duktig elev men har nu helt tappat fokus och slåss och skolkar från skolan alldeles för ofta. Adachi Hana brukade slåss och skolka men har nu skärpt tills sig och har till och med lyckas att bli klasspresident. Hennes hemlighet avslöjas av Shinagawa och hon försöker få honom att sköta sig igen.

Jag gillade det här från första avsnittet. Visst finns det saker som skulle kunnat vara så mycket bättre. Lite mer kärlek hade jag sett mellan vissa av karaktärerna. Trots det var det absolut värt att titta på.

Nodame Cantabile
Ett j-drama på 11 avsnitt från 2006. 

Megumi Noda är en pianostudent. Hon är extremt talangfull men vill bli en förskolefröken. Hon är slarvig och har inte mycket koll, älskar att äta och är inte allt för noga med hygienen.
Shinichi Chiaki är född i en musikalisk familj, är duktig på piano och fiol men han vill bli en dirigent. Han är arrogant och en perfektionist som har bott i flera olika musikaliska städer i Europa som ung men efter en olycka kan han inte lämna Japan.
Megumi och Shinichi möts av en slump och hon faller för honom direkt. Det tar betydligt längre tid innan Shinichi inser att han inte kan leva utan henne. Deras vänskap får dom att växa och överkomma svåra saker som hänt när de var yngre.

Det här hade kunnat varit bra men det var inte det. Trots det var jag tvungen att kolla hur det gick för dom. Höll inte riktigt den klass jag hade hoppats tyvärr. Skådespelarna var inget vidare heller. Knappt värt tiden jag la ner på att kolla.

Ouran High School Host Club
Ett j-drama på 11 avsnitt från 2011.

Historien handlar om en tjej som heter Fujioka Haruhi som går på den fina skolan Ouran Academy. I jakt på ett tyst ställe att studera på hamnar hon hos skolans host club. Haruhi råkar av misstag ha sänder en väldigt värdefull vas och tvingas därför låtsas att hon är en kille och gå med i host club för att jobba av sin skuld.

Det här var så grymt roligt! Jag tycker att det var otroligt tråkigt att avsnitten bara var ca 20 min långa och att det bara blev 11 avsnitt. Hade dom velat hade dom lätt kunnat göra avsnitt på normala 50 min och då hade det varit lagomt med 11 avsnitt. Nu kändes det som om man bara nuddade ytan av alla problem och karaktärer. Trots det så är det lätt värt att kolla på för det är så hysteriskt roligt. Ett stort plus är att min favoritskådespelare Yamamoto Yusuke spelar en av huvudrollerna.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-07-15 15:27:02

Yamamoto Yusuke is the best!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela