thewindblows

Med en kärlek för Asien!

God morgon måndag!

Publicerad 2011-11-28 08:39:58 i Allmänt.,

Ohayou! :)

Idag är det inte mindre än en månad kvar tills jag sätter mig på flygplanet som tar mig först till London, sedan HongKong och tills sist slutdestinationen Fukuoka, Japan. Förstår ni hur mycket jag längtar?!

I helgen har jag varit ute på äventyr, haha. Eftersom man inte alltid kollar rätt på tidtabeller till tågen så visade det sig ju att det inte gick något tåg tio över fem i lördags och nästa gick inte förens halv tio och så länge orkade inte jag och Katarina vänta. Efter några telefonsamtal fick vi iaf låna en bil av min syster. Så när klockan närmade sig sex åkte vi ifrån Gävle i totalt mörker mot Ockelbo. Det är bland det värsta jag har gjort. Det var verkligen hemskt att köra i mörkret på motorvägen och sen genom skogen, slipper jag gör jag aldrig om det haha. Väl i Ockelbo lagade vi lite mat och kikade på film. Det kom även lite fler folk. En trevlig kväll helt enkelt och det var jag väl värd efter isolering i en vecka och en skräckfärd i bil, haha.

På söndagen åkte jag tidigt tillbaka till Gävle, i spöregn! Det var inte mycket roligare än mörkret och den här gången var jag faktiskt själv i bilen också. Men jag överlevde iaf. Det blev lite hjälp med upplockning hos syster och Johan som precis flyttat till radhus. Sen hem och plocka lite i min lägenhet, det är så skitigt här! Efter det gick jag hem till mamma och fick i mig lite mat innan vi tog bussen hem till syster igen och fick adventsfika.

En mysig helg som faktiskt inte är slut för min del. Förskolan jag vikarierar på har planeringsdag och då är jag ledig. Skönt när man är vikarie! Extra bra eftersom min hosta är kvar så kanske den har gett med sig lite mer tills imorgon, jag håller åtminstonde tummarna för det.

Idag har jag tvättstugan, jag ska även städa klart i lägenheten. En promenad ska det nog bli också, måste komma igång igen. Sen hoppas jag pappa har tid att hjälpa mig idag att fixa en del som är kvar tills jag åker till Japan. Vill ha färdigt det så fort som möjligt.

Fina pojkar i KAT-TUN! :)


Kommentarer

Postat av: Isabella

Publicerad 2011-11-29 17:20:07

Fin blogg du har! :)

Postat av: ntherese

Publicerad 2011-11-29 17:24:04

vilken är din favorit låttitel? varför? svara på dom två frågorna och ta chansen att vinna en länkning, lite gratis reklam för din blogg skadar ju aldrig, eller hur?:) kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela