thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Samurai Deeper Kyo.

Publicerad 2011-01-29 20:00:00 i Manga/Anime.,

Konnichiwa!



Författare:
Akimine Kamijyo

Genre: Shonen.

Handling: Samurai Deeper Kyo utspelar sig fyra år efter slaget vid Sekigahara. Den kvinnliga prisjägaren Yuya Shiina träffar medicinförsäljaren Kyoshiro Mibu, som hon misstar för tusenmördaren Demonöga Kyo, vars ögon är röda som blod. Kyo samlar snabbt upp "ett gäng vänner" och återupptar sökandet efter hans riktiga kropp.

Antal volymer: 38

Mitt betyg: 5 av 5. Jag helt enkelt älskar den här mangan! Det var en evig plåga att vänta på att nästa bok skulle gå att låna från biblioteket. Spänning blandad med romantik kan (nästan) aldrig slå fel.




Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2011-01-31 11:08:47

Mina tvillingsystrar och också helt galna i manga och Japan.Det är näst intill den enda konversationen man kan ha med dom,om manga serier.

Postat av: Yohanna

Publicerad 2011-01-31 16:59:55

SV: Jo jag vet det, men om dom ska få med allt det i en film så måste dom ju korta ner allting, men jag hoppas att det kommer en uppföljare..

Postat av: lisbeth

Publicerad 2012-01-23 01:05:03

Hej Hej!! Nice blogg. Du en fråga, om du gillar asien, vet du nåt som man kan klä ut för temat kina ?? :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela