thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Sailor Moon.

Publicerad 2011-01-08 22:00:47 i ,

Konnichiwa!

Den första säsongen av Sailor Moon heter helt enkelt Sailor Moon.
Förmodligen har alla tjejer i min ålder sett den när vi var mindre.
Jag gjorde i alla fall det och jag helt enkelt älskade den.
Då visste jag inte att det var en anime, det var först på högstadiet som jag fick lära mig det.
Nu tittar jag på den igen och jag älskar den lika mycket.
Efter varje säsong som jag kollar på (finns totalt fem stycken) kommer jag skriva lite om.
Det händer trots alls väldigt mycket eftersom det finns 200 avsnitt totalt.

Sailor Moon
En sån otroligt rolig och bra anime får man leta efter.
Visst är den lite gammal vilket tydligt syns på kläderna människorna har, men det gör absolut ingenting.
Handlingen är det inget fel på heller.
Den varvar både spänning, romantik och humor på ett sätt som gör att det aldrig blir tråkigt.
Jag lever mig verkligen in i det jag ser och vill bara ha mer.
Jag behöver väl inte skriva något om handlingen, den vet ju de flesta redan om. Haha.
Men bättre anime får man leta länge efter.
Helt klart 5 av 5.



Förstår ni hur sugen jag är på att börja sy upp min Sailor Moon-dress redan nu?
Fast Uppcon:11 inte är förens i början av Juni.
Jag vill nu!

Kommentarer

Postat av: Yohanna

Publicerad 2011-01-09 18:35:40

SV: nä jag märkte det, skitfilm helt enkelt.

Postat av: eCigg

Publicerad 2011-01-10 09:55:30

ecigaretter.eu söker annonsplatser mot ersättning! Se mer här: http://www.xmart.se/affiliate_application.php?m=30

Postat av: Orinta

Publicerad 2011-01-10 21:42:56

Utrolig fin blogg ! Komenter gjerne tilbake ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela