thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Ranma

Publicerad 2011-01-04 15:00:41 i Manga/Anime.,

Hej! :)

Den första mangan jag läste var Ramna.
Därför passar det sig väl att jag tar och skriver om den också.

Författare: Rumiko Takahashi

Genre: Shonen

Handling: Mangan handlar om Ranma och hans far Genma. Dom tränar kampsport och senast var dom iväg och tränade vid De Förtrollade Källorna i Kina. Ranma och hans far ramlar ner i två olika och därför förvandlas dom till olika saker om de kommer i kontakt med kallt vatten. Ranma blir en tjej och Genma en panda.

Innan Ranma var född lovade Genma bort honom till hans barndomskompis dotter. Det är även fler tjejer som vill gifta sig med Ranma, han är ju trots allt en kampsportsmästare.

Det är som upplagt för en massa missförstånd och roliga matcher.

Antal volymer: 38

Mitt betyg: 3 av 5. Det var mycket skratt och den var otroligt underhållande. Det jag inte gillade var hur den var tecknad, lite tråkig faktiskt. Sen gillade jag verkligen inte slutet heller. Det förstår man nog när man läser den. Jag tycker i alla fall att alla borde ge den en chans. Gillar man den inte så är det ju bara att sluta.


Bildkälla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela