thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Japanskakurs.

Publicerad 2011-02-14 21:45:00 i ,

Konnichiwa! :)

Jag kom hem för ett tag sen från min första japanskalektion.
Det var jätteroligt!
Det känns så himla roligt att äntligen få börja lära mig språket som jag velat lära mig i flera år.
Så nu tänkte jag ta och presentera mig lite kort på japanska.
Översättningen skriver jag under.

Konnichiwa minna-san!
Hajimemashite!
Watashi no namae wa Anna desu.
Watashi wa jyukyu (19) år.
Watashi wa sueeden kara kimashita.
Watashi wa Gävle ni sunde imasu.
Watashi no shumi wa uma desu.
Kazoku wa go (5) nin ga imasu.
Ryoshin to otoutou to ane.
Watashi wa sueeden go to eigo wo hanashimasu.

Hej!
Trevligt att träffas!
Mitt namn är Anna.
Jag är 19 år.
Jag är från Sverige.
Jag bor i Gävle.
Min hobby är hästar.
I min familj är vi 5 personer.
Jag har en lillebror och en storasyster.
Jag kan prata svenska och engelska.

Det tycker jag inte är illa att ha lärt sig på sin första lektion någonsin.
Dessutom har vi lärt oss några tecken också, för japanerna har ju flera olika skrivsätt.
Till nästa måndag ska vi har lärt oss att presentera oss på japanska utan att ha ett fuskpapper.
Det blir spännande att se hur det går.

Åh, ni kan aldrig gissa hur roligt jag tycker att det var!

Slänger in en bild på mig idag, där ser ni hur jag färgade det igår.


Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-02-15 16:19:48

Vad roligt att lära sig japanska! :) Är det inte svårt?

Postat av: DINA

Publicerad 2011-02-16 16:18:37

vad nice du var i håret :P Fina färger :)

Postat av: DINA

Publicerad 2011-02-16 16:20:14

förresten, jag var i japan för några månader sen med skolan! Helt otroloigt vilket land! Men hur kommer det sig att du ville lära japanska? :P för mangan o allt sånt elr för ngn annan skäl?: P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela