thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Dom senaste dagarna har jag...

Publicerad 2011-12-30 11:54:46 i Allmänt.,

Konbanwa! :)

Tänkte ta och skriva lite kort vad som har hänt de senaste dagarna.

Onsdag 28/12: Åkte från Gävle runt halv fyra på natten mot Arlanda. Planet gick 7:10. Det var lite krångel med mitt bagage då jag hade två väskor att checka in och ganska mycket övervikt. Men det löste sig och sen bar det av emot London. Landade där 9:00 lokal tid, alltså var klockan 10:00 i Sverige. Här fick jag hämta ut min stora väska och sen checka in den igen och det blev bara en massa superkrångel så till slut var jag tvungen att betala en massa i övervikt och även checka in den lilla resväskan jag hade till handbagage. Trots krånglet hann jag med min nästa plan 11:25 (12:25 svensk tid) mot HongKong.

Torsdag 29/12: Efter drygt tio timmar på planet landade vi till slut i HongKong 6:20 (23:20 svensk tid). Här behöve jag inte hämta ut nå väskor alls, så skönt. Drygt fyra timmars väntan vilket var otroligt skönt för då kunde jag gå runt och röra på mig efter att ha suttit still så länge. Planet mot Fukuoka, Japan gick 11:20 (3:20 svensk tid). Tre timmars flygning, landade 15:30 (7:30 svensk tid). På flygplatsen blev jag hämtad och körd till mitt boende. Blev visad till rätt rum och fick skriva på nå papper och sen var det klart. Jag packade upp lite och kolla lite på japansk tv som jag inte fattade ett dugg av innan jag somnade av utmattning. Hade ju inte sovit så mycket det senaste ett och ett halv dygnen.

Idag 30/12: Eftersom jag vill få ordning på min jetlag så fort som möjligt hade jag ställt klockan på 8:00 vilket är 00:00 svensk tid så alltså var det som att gå upp mitt i natten vilket faktiskt märktes. Jag tog det lugnt och duschade och så. Sen kollade jag in massor av kartor och andra broschyrer jag fått från skolan. Till slut så vågade jag mig på ett försök att ta tunnelbanan till Tenjin, Fukuokas centrum. Jag var ju tvungen att leta reda på ett ställe som sålde adaptrar och till slut hittade jag det så nu har jag ström till datorn. Sen skulle jag ju äta något också, det blev McDonald's efter många om och men. Var ju inte det lättaste att beställa så det var tur man kunde peka, haha. Gick runt där i några timmar för att kolla bara. Kom tillbaka till rummet för nån timme sen och nu är jag så trött att jag inte orkar göra något mer alls.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela