thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Gokusen!

Publicerad 2011-12-20 13:04:41 i J-drama.,

Konnichiwa! :)

Gokusen är ett j-drama från 2002 som handlar om Yamaguchi Kumiko, en ung och idealistisk lärare som får sitt första jobb på Shirokin Gakuen. Kumiko hoppas på att göra en stor skillnad i sina studenters liv. Men när Kumiko möter klassen som hon är lärare för, 3-D, får hon en mindre trevlig överraskning. Eleverna i klassen har konstiga frisyrer, uniformerna sitter inte som dom ska och till råga på allt så visar eleverna ingen respekt alls för Kumiko. Klassens ledare, Sawada Shin, är lat men otroligt smart och visar lite intresse för Kumiko när han märker att hon inte är som alla andra lärare. Trots det mobbar eleverna Kumiko och försöker få henne att sluta, vilket inte går som dom vill.

Jag älskar detta drama från första stund. Trots att det är från 2002 så är det grymt bra. Jag drog mig länge för att titta på det men ångrar mig verkligen inte nu. Jag förstår varför alla pratade så bra om det. Det har allt. Humor, spänning, en intressant huvudperson, snygga killar, verkliga problem. Mycket mer kan man inte begära tycker jag. Ett måste att se!



Kommentarer

Postat av: Janette Alagano

Publicerad 2012-05-10 18:25:01

Jag håller med dig helt! Älskar serien! Det är surt eftersom Sawada Shin var inte med på Gokusen Movie. Han är ju asbra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela